Bokkonsumentfrågor

Jag hittade den här enkäten hos Bokhora, tack för det Helena!

Senast köpta inbundna bok: Tolv gånger Pinter. Ett urval av Harold Pinters dramer från Ersatz förlag. Köper endast inbundet om pocket inte finns och vanligtvis väntar jag till pocketen kommer.
Senast köpta pocketbok: Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany som ska läsas i min bokcirkel i sommar.
Favoritgenre: Kriminalromaner och allt som den genren står för.
Ultimata längden på en bok: Jag gillar långa böcker och föredrar dom som är på 500-700 sidor.
Favoritbokhandel: Om det är ok att räkna nätbokhandlar så är det helt klart Bokus som har fått majoriteten av mina bokpengar genom åren.
Favoritbibliotek: Det var hundra år sedan jag lånade en bok på bibliotek. Men jag var inne på bibblan på Medborgarplatsen i Stockholm när jag skulle förtidsrösta för EU-parlamentsvalet. Faktiskt så blev jag väldigt sugen på att strosa runt och kolla vad de hade, men jag hade tyvärr inte tid då. Ett nytt besök är inplanerat.
Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Efter veckan på Sicilien vill jag bara säga; inget går upp mot att ligga på en solsäng och läsa. Inte bara har de där solsängarna schysst lutning för rygg och nacke, man kan också välja om man vill vara i solen eller inte genom att krypa in under parasollet. Oslagbart!
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Oj. När jag var tonåring köpte jag (eller fick) alla Dean R. Koontz böcker inbundet. Men nuförtiden vill jag helst ha alla böcker i pocket.
Bästa lässnackset: Chips!
Bästa läsdrycken: Farmors hemgjorda saft.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad. Eller möjligtvis om mitt sällskap samtidigt tittar på något på tv som inte intresserar mig så är det också ok. Annars har jag svårt att koncentrera mig. Jag brukar dock alltid läsa i reklampauserna om jag har en sådan kanal på.
När på dygnet läser du helst? Alla tider på dygnet.
Bästa bakfylleläsningen: Om jag läser en riktigt spännande deckare kan jag nog ha koncentration för den på en bakisdag. Annars är italienska ligamatcher och naturprogram mina favoriter, de kan man somna ifrån utan att missa alltför mycket :-)
Bästa kollektivtrafikläsningen: Helt klart den pocket jag för tillfället har i väskan. Det är därför den ligger där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar