Tack Svenskan

Som inflyttad till Stockholm från Norrland via Uppsala har jag inte haft någon dagstidning som jag hållit fast vid i alla år och vägrat byta ut. Under alla studieår i Uppsala delade vi på en billig studentprenumeration av DN i korridoren och fick ner tidningen till en väldigt lagom avgift per student och tidning.

Nuförtiden hoppar jag på kortare gratis-/50-kronors-prenumerationer så fort jag kommer åt. De senaste åren har det oftast varit DN. Mycket för att jag diggar Boklördag.

Men så tackade jag ja till en halvårsprenumeration på Svenskan för nån månad sen. Försäljaren i telefonen måste ha blivit paff för jag sålde den nästan åt honom. Men vill jag ha nåt så varför ödsla tid på ett långt telefonsamtal?

Nu stod jag helt plötsligt utan Boklördag. Lite lätt nedslagen. Tills i lördags!
Svenskan inför sin litteratursatsning (varför kan man ju spekulera i, samma dag som DN's Boklördag och allt) om författare och böcker och jag läste en väldigt intressant artikel om paret Ahndorils författande när det kommer till Kepler-böckerna. Heja Svenskan, nu får vi se om det här blir ett bra substitut till Boklördag.

Igår fick jag dessutom läsa en lång intervju av Jan Guillou i Svenskan. Både jag och Peter P blev lite förvånade över att han låter sig bli intervjuad av denna blåa tidning. Han som inte ens bryr sig om landets fina prinsessor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar