Literature overload

Det fullkomligen flödar in böcker och annat bok- och litteraturanknytet till min lya. Så mycket att jag inte får energi att ta hand om det. Bokpaket packas upp, böcker hamnar i en hög, fakturan (om där är nån) i en annan och förpackningen i en tredje. Sen bara ligger det där. Det blir för mycket så jag orkar inte blogga om det, orkar inte fota det fint och berätta om allt nytt. Så istället för att blogga om nya böcker, recensionex, tidningar och min sprillans nya läsdagbok från Moleskine...



...ska jag dricka en kopp av mitt alldeles nyinköpta kaffe. Nymalet med smak av kardemumma. Varm vispad mjölk och lite extra kardemumma på toppen. Sen ska jag lägga mig i soffan och läsa Agatha Christie. Bokhögarna kan vänta, de ligger kvar där imorrn också.

3 kommentarer:

  1. Åh vilket underbart problem! :D Den där läsdagboken har jag önskat mig till födelsedagen, än har jag inte fått den men i värsta fall får jag beställa en själv ;)

    SvaraRadera
  2. Har samma problem =) men det känns så priviligerat. Och kaffet låter gott..

    SvaraRadera
  3. Här har jag bloggat om den tredje boken i Orange Prize-utmaningen: http://hollyhock-therese.blogspot.com/2010/03/larrys-party.html

    Jag anar nästa bok i din bokhög... /Therese

    SvaraRadera