Paperback Lover i Frankrike, del II

Bon jour!
Jag är åter i Frankrike hos min pojkvän.
Den här gången bjuder Angers på lite vackrare väder, det är fortfarande kallt tycker jag, men solen har strålat från en klarblå himmel sen jag kom hit i söndags.
Mina ambitioner att läsa franska författare här i Frankrike har fått sig en och annan törn och jag har omförhandlat med mig själv. Tyckte att jag argumenterade väl och fick igenom mitt beslut om att bara läsa sådant jag har lust med när jag är här. Då känns det lite som semester även om jag jobbar för fullt om dagarna.

Igår drack jag en riktigt gott vitt vin också, en söt och halvtorr Vovray från Loiredalen som passade utmärkt till vår middag med tigerräkor och ris. Den passade både i glaset och i såsen. Det är för övrigt helt enormt lyxigt att kunna köpa färska tiggerräkor för en dryg euro hektot och sen bara mumsa!

Till helgen väntar en utflykt till Atlantkusten, håll tummarna för att molnen håller sig borta och graderna stiger.

2 kommentarer:

  1. Åh, det låter underbart att befinna sig i Frankrike just nu, är inte så lite avis!

    SvaraRadera
  2. Fru E: ibland måste jag nästan nypa mig själv i armen (som Alice) för att kolla att jag inte drömmer :-)

    SvaraRadera