Pockettips till Lisa

Hej Lisa,

Hoppas ni har det bra uppe i Norrland.
Vi saknade er igår när vi firade B, längtar nästan till då semestrarna är över så vi kan ses igen :-)

Men du, jag har ett pockettips till dig. Den har precis kommit ut!
Det är Älskade syster av Joyce Carol Oates. Den handlar om mordet på den lilla skönhetsdrottningen JonBenét Ramsey som försvann och sen hittades död i källaren till huset där hon bodde. Det var 1996 om du kommer ihåg. Det året vi tog studenten. Jag minns att det stod i tidningarna om det.
Det är en roman men det baseras på denna verkliga historia och berättas ur hennes brors synvinkel. Tror det kan vara nåt för dig!



Kram på er alla däruppe och puss på S och M.

/Maria

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att den låter bra. Hoppas Lisa gör det också!

    SvaraRadera
  2. Söta du!

    Tack för tipset. Låter som en bok som passar mig perfekt!

    Vi längtar efter dig med!

    Många kramar Lisa

    SvaraRadera
  3. Åh, den är så fantastiskt, fantastiskt bra. Jag läste den i julas och mådde dåligt i flera dagar. Det vore nog en strålande cirkelbok tror jag, för det finns hemskt mycket att prata om efter att man läst den.

    SvaraRadera
  4. Lilla O: visst gör den!

    Lisa: ja. Jag tänkte den skulle passa. Jag är själv nyfiken på den.

    Saralito: det låter lovande!

    SvaraRadera