Födelsedagstävling #5

I födelsedagskalasets femte tävlingen är det åter två böcker att vinna. Det är två Harry Bosch-deckare av Michel Connelly. Den första, Nio drakar, är en storpocket från Norsteds förlag. Den andra, Prövningen, är en pocket från samma förlag som precis kommit ut. Dessa två utgör del 15 respektive 16 i serien om Harry Bosch.




Frågan du ska svara på är: Bosch är också ett känt vitvarumärke, vad hette grundaren och från vilket land är han?

Vinnaren är den som först svarar rätt i kommentarsfältet.

4 kommentarer:

  1. Älskar Bosch, både Harry och min diskmaskin! Robert Bosch får jag fram, från Tyskland (hoppas jag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt O, detär ju alldeles rätt, grattis! Jag älskar också min diskmaskin. Har Bosch i hela lägenheten och hittills funkar allt. Jag tror jag har din adress redan, annars hör jag av mig. Kul att du ville komma på kalaset.

      Radera
  2. Får fram samma svar som enligt O...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd bara att det var fyra min dörsent :-( men bättre lycka i fiskedammen!

      Radera