Gerhardsen

Läste Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen i min bokcirkel för några år sen. Tyckte den var sådär. Halv-ok deckare liksom. Läste Mamma, pappa, barn nåt år senare för att ge henne en ny chans och tyckte att jo, nog var den lite bättre. Jag skrev lite om Gerhardsenbloggen då. Läste Vyssan lull nu i janauri och herrejävlar så bra det var! Så nu är det jag som inhandlar Helgonet (som dessutom utspelar sig i mina kvarter, bonus)! Men det var alldeles för många barn som for illa i Vyssan lull, det hade jag enorma problem med. Antagligast på grund av att jag har barn nu. Spoilervarning! Kunde räkna till fem barn som dog och fler än det som blev illa behandlade på många olika sätt. Spoilervarning över! Usch och fy! Men suveränt bra Gerhardsen! Sju böcker har hon hittills skrivit om Hammarbypolisen Conny Sjöberg och sex av dom finns på pocket. Den sjunde, Tjockare än vatten, kom ut 2014 så den pocketen får vi väl vänta lite på. Tills dess har jag tre bra deckare att se fram emot. Och just idag, på grund av nån kusligt häftig anledning, så ser jag på bokus att del 8 i Hammarbyserien skall komma ut den 6 maj, den heter Falleri, fallera, falleralla.







2 kommentarer:

  1. Jag har läst de fem första böckerna och tycker också att Gerhardsen blir bättre för varje bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så. Kul att upptäcka också för det är stor risk att man missar bra författarskap om inte debuten är tillräckligt bra.

      Radera