Mobilbloggar: På kurs

Är på projektledarkurs den här veckan så bloggandet får stryka på foten lite. Njuter i alla fall av tidiga kvällar och läser för fullt. Har påbörjat utmaningen Månadens nobelpristagare lite smått och läser nu Rapport om Adam av J-M G Le Clézio. Kapitlen är korta och få, så det blir nog en snutt per dag så den räcker hela februari. Har precis läst klart Paris-Dakar av Jens Liljestrand, ett gäng speciella noveller som verkligen har lämnat avtryck. Recension är på väg. Ikväll ska jag kasta mig över Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist i utmaningen Bokustoppen, ska bli spännande. Såg filmen i vintras så handlingen är redan känd, är ändå väldigt nyfiken på Ajvides skrivande.

Nya böcker i bokstallet har det också blivit den här veckan:
Snö av Orhan Pamuk, som får vänta till Pamuk blir Månadens nobelpristagare.
Revolutionary Road av Richard Yates, undrar om jag hinner läsa den innan jag ser filmen som precis har fått premiär?
Grundläggande genetik av Mikael Fant, en spännande debut om familjehemligheter och påverkan av arv och miljö.
Helt plötsligt känns min bokhylla trång igen som Anonym så klokt påpekade nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar