Födelsedags-tävling!

Jag måste ju även uppvakta er bloggläsare idag, vissa av er har hängt med sen första början (Snowflake och Bokmoster, ni kommenterade på mitt tredje och fjärde inlägg. FINT!).

Här kommer en liten utlottning! Två Agatha Christie-böcker finns i potten. De är två svenska Delfin-pocketar från 1980 resp. 1979, deckare nr. 25 resp. 13 i serien om Hercule Poirot. Naturligtvis får du vara med i utlottningen av båda böckerna.

Skriv ett mail till mig (epostadressen ser ni i högra kolumnen direkt under min presentation) och berätta vilken/vilka böcker ni vill vinna. Skriv "Agatha Christie" i ämnesraden. Skriv en rad på er egen blogg (om ni har en) och tipsa andra om tävlingen. Avsluta med en kommentar här så jag hittar till er blogg. Ni har till nästa onsdag den 28 oktober kl 17.00 på er.


Begravningar är farliga (After the Funeral) - Delfinpocket nr 304, 1980
Korten på bordet (Cards on the Table) - Delfinpocket nr 620, 1979


Lycka till!

14 kommentarer:

  1. Hrm. Jag kommer ju inte alltid ihåg vilka Christie jag läst. Skulle det vara möjligt med en kort summering av Korten på bordet, för att kanske friska upp minnet, tror du? Typ baksidestext, eller första halva sidan brukar do the trick för mig.

    SvaraRadera
  2. Vixxtoria: Här kommer ett kort intro till Korten på bordet (den som inte vill veta vad den handlar om ska inte läsa längre än så här): Poirot bjuds hem till Mr. Shaitana som samlar på mördare som aldrig blivit dömda. Efter middagen spelar dom bridge i två olika rum, men Shaitana avstår. Senare hittas han mördad i en fåtölj.

    Lockar det?

    SvaraRadera
  3. Jag är med och såklart har du en länk:

    http://evamar.blogg.se/2009/october/pocketbocker-28-oktober.html

    PS. Har mejlat också!

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med, har mailat och länkat här:
    http://deliquate.blogg.se/2009/october/pocketbocker.html

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vilka bra böcker! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Om jag vinner så skulle jag gärna vilja vinna boken "Korten på bordet". =)

    Har mejlat dig och länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-pocketbocker-1.html#comment

    Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

    Ha det så bra!
    /Jessica

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med! Har mailat dig nu och länkat: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/agatha-christie-bocker.html

    SvaraRadera
  7. Nu har jag både länkat och mejlat dig. Länken är: http://sugar-sugarandspice.blogspot.com/2009/10/vinn-agatha-christie.html

    SvaraRadera
  8. Nu har jag gjort ett nytt försök att mejla dig. Hoppas att det kommer fram den här gången. :-D

    SvaraRadera
  9. Paperback: Jag är lite sen med återkopplingen, men efter din beskrivning, och en hel helg på mig att leta, så kan jag bara konstatera att båda böckerna står i min bokhylla. Så jag avstår utlottning den här gången och önskar övriga lycka till!

    SvaraRadera
  10. Sugar and Soice: japp nu kom mailet fram!

    Vixxtoria: grattis! :-)

    SvaraRadera
  11. Jag är gärna med och har länkat här

    http://kashayatavlar.blogspot.com/2009/10/tavla-om-agatha-christe-bocker.html

    ska maila också

    SvaraRadera
  12. Attans att jag skulle missa tävlingen :/

    SvaraRadera
  13. Undrar bara om du har utsett en vinnare ännu? Är det alltså dags att släppa greppet om tummarna?

    SvaraRadera
  14. Evamar: japp nu är tävlingen avgjord!

    SvaraRadera