Ma collection est complète

Min Hercule Poirot-samling är komplett och nu är det bara för mig att vänta in vinterns första dag (första dagen det snöar i staden där jag bor) så kan jag påbörja mitt Poirot-marathon. Det har varit väldigt spännande, roligt och inte fullt så dyrt som jag trodde att samla på mig dessa gamla Delfin- och Zebra-pocketar från 60- och 70-talet. Någon enstaka har jag i ett större format då den faktiskt inte getts ut på pocket på svenska. Här har ni dom:


1. En dos stryknin 2. Vem var den skyldige? 3. Dolken från Tunis


4. De fyra stora 5. Mysteriet på Blå tåget 6. Badortsmysteriet
7. Tretton vid bordet 8. Mordet på Orientexpressen 9. Tragedi i tre akter


10. Den flygande döden 11. ABC-morden 12. Mord i Mesopotamien
13. Korten på bordet 14. Döden på Nilen 15. Det stumma vittnet


16. Gropen 17. Högt vatten 18. Mrs McGinty är död
19. Begravningar är farliga 20. Mord klockan fem? 21. Död mans fåfänga


22. Döden till mötes 23. Hercule Poirots jul 24. Skospännet
25. Samvetskval 26. Mord på ljusa dagen 27. Fem små grisar


28. Katt bland duvor 29. Klockorna 30. Tredje flickan
31. Mord på allhelgonadagen 32. Långa skuggor 33 Ridå - Hercule Poirots sista fall


Novellsamlingar: 
Herkules nya storverk (kommer efter Herkules första storverk)
Poirots små grå celler

De som var svårast att få tag på var Den flygande döden, Klockorna och Mord på allhelgonadagen. Det var också dom som blev dyrast. Flera av de andra köpte jag för runt 10-20 kr styck! Nu ska jag lämna Bokbörsen och Tradera för den här gången!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du fått en komplett samling! Hoppas du får många timmars bra läsning. :)

    SvaraRadera
  2. Idag hittade jag även Herkules första storverk, känns bra att ha den novellsamlingen också.

    SvaraRadera
  3. Snyggt jobbat! I min stad snöade det i går... men inte en flinga ligger kvar i dag.

    SvaraRadera
  4. Bokmoste: I min med. Nu börjar jag!

    SvaraRadera