Nobelpristänk trots allt

Äh jag kan inte hålla mig. Så här tror jag:
(Svar i efterhand i kursivt)

(Ja i %/Nej i %)

Känner jag till nobelpristagaren?

(100/0)

Ja.

Kommer jag att bli glatt överraskad när jag får veta vem nobelpristagaren är?

(30/70)

Ja.

Är nobelpristagaren en kvinna?

(10/90)

Nej.

Har jag läst något av nobelpristagaren?

(20/80)

Ja.

Har jag något oläst verk av nobelpristagaren hemma i bokhyllan?

(40/60)

Ja.

Kommer jag att kunna läsa nobelpristagaren på originalspråk och förstå texten?

(80/20)

Tveksamt. Men jag spanska bättre än nåt annat språk i allafall (exklusive sv och eng).

Kommer jag att direkt kunna räkna upp något verk som nobelpristagaren har skrivit?

(60/40)

Ja.

Rätt så bra gissat alltså :-)

2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt att skriva på det viset! Jag misstänker att jag också kommer att ha hört talas om personen innan, men inte läst och förmodligen inte kunna läsap å originalspråk helelr, även om det SKULLE kunna bli en amierikan/canadick den här gången.... Tror hela bokbloggvärlden kommer sitta på svt.se kl 12.55 och hålla andan..

    SvaraRadera
  2. Bokomaten: alla utom jag då, som kommer att stå svettandes i Börssalen :-)

    SvaraRadera