Fredagsenkät på en tisdag

Bokbabbels fredagsenkät från förra veckan som visade sig vara från Enligt O från veckan innan det. Här kommer mina svar.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Jag + bra bok + soffa + regn + hemmagjord mjölkchoklad (på kakao, ej oboy!) + minst två timmar.

Din bästa lässtund förra veckan?
Det var fredagen då jag låg hemma framför teven och Peter P var borta hela kvällen. Jag läste till och med medan jag lagade mat. Lite riskabelt då jag skar ihop en sallad.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Färre än jag önskar. Skulle gissa på ca 15 timmar per vecka vilket även inkluderar läsningen.

Var läser du aldrig?
På toan. (Med undantag för i fredags. Faktiskt.)

Vad läser du aldrig?
…längre. BOATS eller om kända människors tragiska liv.

Vilken är din favoritbokhandel?
Det är helt klart Bokus, de får merparten av mina bokpengar. Bokbörsen är poppis också.

Du får 300 kronor att handla böcker för. Vad köper du?
Hmmm, 6-7 pocketar som står på min önskelista innehållande fn 433 titlar.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Någonstans inom oss av Kajsa Ingemarsson, känns trist att dissa innan man läst, men hennes berättelser tilltalar verkligen inte mig.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Jag längtar efter (among others) Richard Yates Cold Spring Harbor, Siri Hustvedts Sommaren utan män, Johan Theorins Sankta Psyko och Houellebecqs Kartan och landskapet.

5 kommentarer:

  1. 433 titlar?! Jäklar! Ja, då har du att göra ett tag.

    SvaraRadera
  2. Jösses, detta ska jag visa för sambon. Han tycker min önskelista är för lång :)

    SvaraRadera
  3. Men eller hur, och den kommer ju aldrig att ta slut. Suck :-) I-landsproblem kanske?

    SvaraRadera
  4. Kan inte låta bli att citera Arga snickaren:
    Maria, det här arbetet kommer att ta dig 17 000 timmar. Du kommer aldrig att bli klar.
    (Arbetet är såklart läsningen i ditt fall:-))

    SvaraRadera
  5. Nej, läsningen är ju fritid för mig, inte arbete :-)

    Så låt säga att jag har i runda slängar 4 timmar fritid per vardag, och 10 timmar fritid per helgdag, så kommer det ta ca 8 år för mig att läsa dessa böcker.

    Alt. att gå efter statistiken att jag läser en bok i veckan-ish, då kommer det ta..också 8 år :-)

    SvaraRadera