Pockettips 6 december

(börjar komma i kapp med datumen, cool)

Jane Eyre av Charlotte Brontë
Jag är egentligen inte så charmad av de romantiska klassikerna av Brontë-systrarna eller för den delen Austen, men Charlotte lyckades verkligen här. Jane Eyre är en av mina favoritklassiker. Jag är heller inte så förtjust i när man gör nya bokomslag som skall matcha att boken blivit film, men här tycker jag faktiskt att det är helt ok. Vill ni ha en romantisk klassisk jul och dessutom läsa något som passar till det kan jag varmt rekommendera Jane Eyre. Se filmen från 2011 också, och lyckos er som hann se den som teater när den gick på Dramaten.

2 kommentarer:

  1. Åh, den hämtade jag på biblioteket i går – det bådar ju gott!

    SvaraRadera
  2. TidningsIda: då har du fin läsning framför dig. Och dramatisk. Hoppas du gillar.

    SvaraRadera