Matchar mina färger

Gott Nytt År!

Jag har vilat. Ibland behöver man det. Vila från allt. Bara ta hand om de grundläggande behoven som äta, dricka, sova, ha fysisk närhet och läsa.

Nu tror jag att jag har vilat klart för ett tag. Det är ju viktigt att sysselsätta sig också. Första dagen på jobbet igår gick bra trots minimalt antal timmar sömn natten innan. Det klassiska att vända på dygnet kombinerat med att ha lite jobb-oro i kroppen gör ingen åtta-timmars-sömn kan jag lova. Well well, det kommer ju snart en helg och man får sova igen.

Nåt som faktiskt fått mig att känna mig lite inspirerad inför det nya året är nya färger. Jag vill måla om i vårt vardagsrum och har hittat en fin färg. Och då kom jag att tänka på det här inlägget, om matchande färger.

Så här kommer en bildbomb på bokomslag som matchar min bloggs färger, de kommer från den stora bildbank på bokomslag som jag samlat på mig genom bloggtiden. Är du nyfiken på någon bok, fråga. Det kan hända att jag har läst den.

























2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Och just turkost och mint är starkt på kommande under 2013, iaf om man får tro min guilty pleasure: inredningstidningarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter betryggande för bloggen, och för sovrummet som går i mörk aqua. Vardagsrummet går mer i stålblått, men jag läste senast igår att en av Farrow & Balls trendfärger för 2013 är Stone Blue, så det trendkänsliga jaget kan känna sig lugnad där också.

      Radera