I USA uppskattar dom bokbloggarna


Läser på The Book Case att förra veckan (14-18 september) tydligen var Book Blogger Appreciation Week i USA. Hade ni en aning om det? Inte jag! De har bloggtävlingar och ger bort presenter samt utser bästa bokbloggar inom olika kategorier. De kommer också ha en Book Blogger Convention nästa år, sjukt seriöst.
Skulle önska att det kunde startas en bokbloggar-vecka i Sverige (eller varför inte i Norden eller Skandinavien?) också. Någon eldsjäl som sitter därute och inte har häcken full just nu kunde väl sätta igång med det :-) Bokmässeveckan skulle dessutom vara den perfekta veckan för det hela då bokbloggarna automagiskt möts på bokmässan (tyärr kommer jag inte att vara där i år).

Här kan ni läsa om alla vinnarna i Book Blogger Appreciation Week, kanske hittar ni en ny amerikansk blogg-favorit?

8 kommentarer:

  1. Ja, jeg kender godt BBAW. Jeg blev endda nomineret i kategorien best thriller/mystery/suspense blog, men jeg nåede ikke med på the shortlist. Jeg kender også vinderen af denne kategori, Cathy (Kittling: Books) :D

    Det var en spændende, men meget travl uge, selv om jeg kun deltog i nogle få aktiviteter.

    SvaraRadera
  2. Oi, aldri hørt om før. Hørtes spennende ut!

    SvaraRadera
  3. Men Dorte är det sant, var du nomerand? Guud vad coolt! Nu blir jag impad! :-)
    Hur blir man nominerad då? Kan man anmälsa sig själv? :-) Och måste man skriva på engelska då eller översätts bloggen?

    SvaraRadera
  4. Måtte stjele lenkene dine og skrive et innlegg om dette på min egen blogg, Paperback lover. Tror jeg kommer til å bruke noen timer på å kikke på alle bokbloggene som finnes der...

    SvaraRadera
  5. Anita: stjäl på du!

    Nomerand förresten? Hittade jag just på ett nytt ord pga att jag inte är van vid mitt nya tangentbord. Det passar ju bra som översättning till engelskans nominee, tycker ni inte?

    SvaraRadera
  6. Jeg tror, man er nødt til at skrive på engelsk. Jeg var også rigtig stolt af mig selv, men jeg tror, det er nok at én af de tilmeldte bloggere anmelder dig. Én ud af mange hundrede. Men det føltes som en stor ære alligevel.

    SvaraRadera
  7. Vad gör man under en bokbloggarvecka då, undrar jag. Vet du Dorte? Vad skiljer en sådan vecka från alla andra övriga veckor i bokbloggosfären?

    Paperback: Jag ska kolla vidare på länkarna till vinnarna. Där finns nog nåt kul!

    Jag gillar Nomerand ;-)

    SvaraRadera
  8. Noget af det vigtige er jo at nominere blogs og stemme om førstepladserne. Men der var også en lang række særlige aktiviteter, sådan at mange bloggere skrev om deres mål på samme dag, interviewede hinanden, skrev om bøger de havde læst, fordi en anden blogger havde anbefalet dem og så videre. Det var spændende, men også hårdt, så jeg deltog ikke i så mange aktiviteter.

    SvaraRadera