Jag vann Klockorna!!!

Sällan har en budgivning på Tradera varit så förbaskat spännande! Vad gäller det då?
Jo, såklart handlar det om en bok!

Redan när jag av en mycket vänlig Agatha Christie-expert fick en utförlig lista på alla utgivna Poirot-deckare på svensk pocket, förstod jag att Klockorna var svår att få ta på. För att han skrev just så:

29. Klockorna Zebra-bok 1966 (Svår!!)

Men nu är den min! Jag ropade just hem den efter en budgivning där priset bara steg och steg, det var jag och en annan som var uppenbart sugen på Klockorna. Men jag vann!!!

I nuläget är det inte många kvar av Poirot-deckarna som jag saknar. Men det finns en till som är svår att få tag på: Den flygande döden. Önska mig lycka till!

7 kommentarer:

  1. Grattis! Klockorna tror jag inte att jag har läst, men den flygande döden brukar bibliotekshyllorna vara fulla av (fast du vill ju ha den i pocket från visst förlag och blablabla). *skratt* jag tycker det måste försvåra läsningen en hel del :-)

    SvaraRadera
  2. Vixxtoria: Tack! Jag veeet att det är lite krångligt när man bestämt sig för nåt sånt här boknördigt, men det är lite halva (eller kanske en fjärdedels) grejen att själva införskaffandet av böckerna bjuder på lite motstånd.

    SvaraRadera
  3. Paper: Jag kan förstå det. Lite grann kan jag förstå det. Men jag vill liksom så gärna åt innehållet att jag inte bryr mig om utsidan. (Det är väl också lite sympatiskt, eller hur?). Jag skulle aldrig kunna genomföra ett sånt projekt om det handlade om böcker som jag verkligen vill läsa. Eller, jo. Men då redan när jag hade läst dem på vilket annat sätt som helst.

    Men jag tittar ju in här då och då och kollar hur det går för dig. Och så hoppas jag ju på att vintern kommer tidigt då, för din skull.

    SvaraRadera
  4. Jag har ju redan sen länge blivit förtjust i pocketformatet, så till den milda grad att den här bloggen nästan uteslutande handlar om pocketar. Så ibland försvårar jag det lite för mycket för mig själv. Fåniga principer. Men jag tänker att det bara går ut över mig själv och att det skulle gå ännu mer utför om jag började köpa allt jag ville läsa inbundet istället :-)
    Jag respekterar att man bryr sig mer om innehållet än utsidan. För mig är böcker två saker
    1. Min tillflykt och mitt fritidsintresse: att läsa
    2. Min hobby: att samla böcker

    Och tack för att du kollar hur det går med mitt samlande :-) Det uppskattas.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Det är så härligt att fylla en efterlängtad lucka. :-)

    SvaraRadera
  6. http://www.bokborsen.se/Christie+Agatha-bok-till-salu-4370391_1.htm

    SvaraRadera
  7. Tack Micke! Jag såg den här annonsen i helgen. Men jag måste konsultera budgeten för oktober innan jag slår till :-)

    SvaraRadera