Vinterns första dag

Jag har ju tidigare bestämt att jag ska börja läsa mina Poirot-deckare på Vinterns första dag. Eftersom jag inte är någon meteorolog så har jag ingen koll på hur man definierar vintern. Därför bestämde jag att Vinterns första dag skulle vara den första dag det snöade i min stad (Stockholm).

Igår när jag satt på Tre Indier med min kompis Katrin och åt Mixed Tandoori så tittade vi ut och såg stooora snöflingor! Vintern var här! Tyckte dock lite synd om Katrin som var tvungen att cykla hem i snöyran sen. Imorse kom det också lite snö när jag åkte till jobbet, så nu kan jag inte bortse från faktum längre - ikväll efter träningen så ska jag kasta mig över den första deckaren om Hercule Poirot - En dos stryknin! Vi får väl se hur lång tid det här kommer att ta.

Någon fler som kommer att köra någon typ av tema eller marathon i vinter?

3 kommentarer:

  1. Kul att höra att din Christie-festival redan börjat! Här i Skövde har vi inte fått någon snö än, men kallt är det så det känns som om att det blir vilken dag som helst. Du hade ju också betydligt fler böcker att läsa än jag som bara tänkt läsa tre. Vintern kommer tidigt i år, eller? /Therese

    SvaraRadera
  2. Om jag får gissa kommer det att dröja nån månad innan vi får snö igen i Stockholm, eller innan vi får snö på riktigt. Men det var enklast såhär och jag har som sagt en gedigen hög med deckare att ta mig igenom :-)

    SvaraRadera
  3. Agatha Christie, ja.... En stund siden jeg har lest noe av henne. Det er et bra litteratur-tips for høsten/vinteren.

    *skriver ned*

    SvaraRadera