Bokmässeenkäten

Enkäten kommer ursprungligen från Loka Kanarp, men jag har hittat den på alla möjliga bokbloggar den senaste veckan.

Namn: Paperback Lover, men Maria funkar också bra.
Hemort: Stockholm.
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): 0 ggr, det här blir min första och den är efterlängtad.
På årets bokmässa ska jag: mingla, träffa bokbloggare på bloggcaféet, stalka mina favoritförfattare, förkovra mig i afrikanska författare och hänga i Simonas och Malins montrar (om jag inte träffar dom nån annanstans vill säga) och umgås med min vän Anna.
Mitt bästa bokmässeminne: återstår att upplevas.
Några böcker jag ser fram emot: överraskningar. Afrikanska okända författare som får mig på fall.
Jag hoppas få se: Malin, Simona, Nadine Gordimer, Mankell och några fler författare. Enligt O, Vixxtoria, Lyran, Pernilla och några fler bokbloggare.
Jag hoppas slippa: hunger. Jag blir lätt grinig när jag är hungrig så jag tror min bokmässekompis Anna gärna vill slippa det också.
Mitt bästa bokmässefynd: återstår att fyndas.

Och så en lite mer info, där punkterna kommer från Bokbabbel.
Outfits: NYA JEANS! För att de enda jag har som jag gillar nu är paj och jag vill vara ny och fräsch på mässan. Linne! Lyran varnar för bastukänsla och jag vill inte lukta svett. Men kanske nån för stor cardigan om det behövs. Antagligen bibliotekariegrå.
Skor: S N E A K E R S! Rosa, eller blå eller vita eller svarta. Vi får se vilka som får hänga med till Götet.
Väska: Nån liten axelremsväska. Där ska bara rymmas vatten och pocketbok
Valuta: Monopolpengar, funkar det? Annars blir det kortet.
Böcker: Ja. Isabel Allendes Andarnas hus kommer att få följa med. Det är den enda öronmärkta boken i alla fall.
Övrigt: Jag ser fram emot att få bli star strucked av alla författare. Och att tappa onödig respekt för dom när jag ser dom fulla på Park :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar