Tonight's the night

När jag precis hade skapat min blogg för knappt 2 år sedan surfade jag runt på förlagens hemsidor för att uppdatera mina utgivningslistor. Jag har alltid varit svag för att följa böckers utgivning, det är så lätt att bocka av och det kommer alltid nytt att fylla på listorna med. Ja, jag vet att jag är anal, har alltid varit, men so what?

(Nu hamnade jag lite utanför topic här märker jag.)

Inne på Piratförlagets hemsida läste jag om boken Dubbla slag av en Malin Persson Giolito. Den hade precis kommit ut. En debutant. Jag är skeptisk till debutanter, generellt. Elakt eller hur? Fast min inställning har ändrats lite sedan dess, mycket på grund av Malin Persson Giolito.

Hon visade sig ha en pappa som skrivit böcker också. Men eftersom jag inte hade några som helst tankar om att deras författarskap skulle likna varandra tyckte jag inte att det var värt att fundera mera över.

Och så hade hon en blogg. Och den började jag läsa. Den var i sin linda precis som min, rätt nyfödd faktiskt. Och Malins blogg är nog bland det roligaste jag läst. Bland annat rolig skulle jag säga.
Den är också rätt samhällspolitisk, skarpt observerande, ironisk, bitterljuv och alldeles alldeles underbar.

Malins blogg har jag i kommentarerna även lärt känna bland andra Simona, ÅsaH och Pernilla, samt ett litet bloggtroll som på sista tiden lyst med sin frånvaro.

Och nu kommer Malin ut med sin andra bok (se inlägget innan). Bara ett barn. Snart börjar hennes releasefest och jag ska dit och fira henne och träffa fina bloggerskor. Det ska bli så sweet.

7 kommentarer:

  1. Hälsa så mycket! Tyckte väldigt mycket om boken och har skrivit om den idag.

    SvaraRadera
  2. Tack för trevligt sällskap ikväll!
    kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Enligt O: Jag hann inte se din kommentar. Du skulle ha varit med igår.

    Åsa: tack själv för sällskap och intressanta samtal.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle ju gärna vilja veta hur det var på releasefesten. DET inlägget väntar jag på. Hur mycket chips och gratis böcker fick du till exempel?

    SvaraRadera
  5. Tack för att du kom. Kram Malin Persson G

    SvaraRadera
  6. Vixxtoria: jag är hopplöst sen med allt vad uppdatering heter. Hav förströstan :-)

    SvaraRadera