Veckans deckarförfattare: Patricia Cornwell

Veckans deckarförfattare är Patricia Cornwell, en av mina äldsta favoriter. Vår läsrelation startade hösten 1996 när jag gjorde praktik på kommunbiblioteket hemma i Kramfors och i deckarhörnan (oh så liten den var när jag tänker efter) hittade jag Allt som återstår (All that remains). Det var den tredje deckaren om rättsläkaren Kay Scarpetta och den hade precis kommit ut på svenska. Jag slukade både den och de två tidigare titlarna och sen dess har det varit Cornwell och jag. Precis som många andra Cornwell-fans har förhållandet gått upp och ner och efter en rejäl svacka under 2000-talet känns det nu äntligen som om krisen är över.

I slutet av april i år kom den nittonde (!) delen om Kay Scarpetta ut på engelsk pocket. Red Mist heter den och är utgiven på Sphere
The Scarpetta Factor, 2009 Mord i Central Park 20 augusti


I slutet av april i år kom den nittonde (!) delen om Kay Scarpetta ut på engelsk pocket. Red Mist heter den och är utgiven på Sphere.



På svenska har Norstedts hunnit fram till den sjuttonde delen som på engelska heter The Scarpetta Factor. Mord i Central Park finns i bokhandeln från den 20 augusti.

Kolla gärna in Patricia Cornwells hemsida, det är som ett besök på bårhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar