Pocketutgivning vintern 2008

Nu är det snart dags för bokförlagen att släppa kommande utgivning för vinter/vår 2009. Några har redan smygstartat har jag märkt. Jag dammsuger förlagens sidor nästan dagligen och längtar efter pocketar jag ska få läsa i vår.
Men det finns några pocketar som släpps nu i höst vinter som jag verkligen ser fram emot!

På svenska:
18 nov Lloyd Jones - Att tro på mister Pip. Hamnade på Bookerprisets Shortlist 2007.
21 nov Karin Wahlberg - Tröstaren. Karins böcker om läkaren Veronica och polisen Claes är så där lagom läskiga.
19 dec Sara Blædel - Bara ett liv. Dansk deckarförfattarinna som jag inte läst förut. Camilla Läckberg har tipsat om henne på sin blogg.
19 dec Orhan Pamuk - Snö. Äntligen på svensk pocket. Nobelpristagare 2006.

På engelska:
29 dec Patricia Cornwell - The Front. Andra delen i serien om Win Garano.



Hoppas ni fick några bra tips till julönskelistan! Bästa priset hittar ni på bokus som numera även fraktar gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar