Läsutmaning Bokustoppen Januari sammanfattning

Igår bytte Bokus sin 10-i-topp-lista för skönlitteratur på pocket så jag får göra en sammanställning av hur det gick i januari!

JANUARI 2009

1. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John
2. Tusen strålande solar av Hosseini, Khaled
3. Tröstaren av Wahlberg, Karin
4. Vi, de drunknade av Jensen, Carsten
5. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg
6. Flyga drake av Hosseini, Khaled
7. Livstid av Marklund, Liza
8. Innan jag dör av Downham, Jenny
9. Innan döden kom av George, Elizabeth (What came before he shot her)
10. Nästan död man av Edwardson, Åke

Av de fyra på listan som jag har läst var det bara Låt den rätte komma in som jag läste under januari. De andra tre har jag läst sedan tidigare. Låt den rätte komma in avslutades igår och recension är på väg. Som jag skrev här så kommer jag nog inte att ha ambitionen att läsa Nästan död man i år. Den är näst sist i serien om Erik Winter och jag har bara läst till fyra böcker i serien. Har inga problem med den prioriteringen :-)

Februaris lista och nästa utmaning kommer i nästa inlägg, jag hoppas att många olästa böcker på januaris lista hänger med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar