Första bokcirkelträffen

Igår var jag på Rival och träffade Anna K, Maja och Jenny för att prata om Att tro på mister Pip av Lloyd Jones. Jeanette och Anna R kunde tyvärr inte komma. Jag och Jenny hade läst ut boken, medan Maja och Anna K lustigt nog hade hunnit till exakt samma sida, med cirka 60 sidor kvar. Tjejerna var väldigt nyfikna på slutet och vi berättade en del, men eftersom det händer en hel del de där sista 60 sidorna ville vi inte avslöja för mycket.

Det var otroligt härligt, roligt, spännande och intressant att gå på bokcirkelträff. Jag hade förväntat mig att det skulle bli kul, träffa trevliga tjejer och prata om böcker kan ju inte bli fel. Men det var faktiskt över förväntan. När jag kom hem låg jag i sängen och funderade på allt vi pratat om. Det är så fascinerade att se hur olika man kan uppleva något som är skrivet, men samtidigt är det lika förvånande när man upptäcker att andra tänkt likadant som en själv.

En recension av Att tro på mister Pip kommer på bloggen imorgon.

Till nästa bokcirkelträff har vi lagt upp följande förslag (eftersom två av bokcirkeldeltagarna inte var med igår vill vi inte spika detta förrän de accepterat): Vi ska läsa Siri Hustvedt! Hon kommer till Stockholm den 19 majKulturhusets Internationella författarscen och vi ska gå på det. Sen ska vi prata bok. Vi kommer att läsa The sorrow of an American eller What I loved. Tyvärr finns ingen av Hustvedts böcker att hitta på svensk pocket just nu så det får bli på engelska den här gången.

Längtar redan till andra bokcirkelträffen!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Såg din O´Flanagan fråga på Läser och funderar och vill bara säga att jag just läst Den jag ville ha och tycker att hon håller riktigt bra klass. Trevlig läsning och mer välskrivet än det mesta i genren. Ska bli kul att se vad du tycker!

    SvaraRadera
  2. Gillade förresten Mister Pip också, vi läste den i vår bokklubb förra månaden. Nu läser vi I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra och den är lite segare tyvärr.

    SvaraRadera