Håkan Nesser finally!

Som jag har väntat, och jag lär ju få vänta länge till, men nu vet jag. Vetskapen om att det i höst kommer ut en ny roman av Håkan Nesser gör min dag. Namnet har jag vetat ett tag, Maskarna på Carmine Street, döpt efter gatan som Nesser bodde på i Greenwich Village i NY! Den 14 augusti kommer den ut på Albert Bonniers förlag och är en kärleksroman.

AB släpper för övrigt ett helt gäng med schyssta pockets i augusti också, bland annat Åsa Larssons Tills dess din vrede upphör och Barack Obamas Att våga hoppas.

En annan härlig överraskning är att Carina Burman kommer ut med en ny roman då också, Kärleksroman heter den kort och gott och är inte en mysdeckare om Euthanasia Bondeson, utan helt enkelt en kärleksroman som utspelar sig i Visby på Gotland.

Kolla in Albert Bonniers hela utgivning för sommaren och hösten och på bokus kan man hitta ännu fler!

Men Håkan Nesser, finallyyyy!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! Nesser ser jag fram emot, kanske Burman också. Har inte läst hennes mysdeckare, men gillade ett par av hennes tidigare böcker.

    SvaraRadera
  2. gillar också Nessers böcker. Och han läser sina ljudböcker väldigt bra. Han är också en otroligt bra föreläsare. Om han ska ha en sån nånstans i närheten av där du bor så rekommenderar jag det verkligen!!

    Dessutom är han jättetrevlig privat, och stora hjälten här hemma i Kumla. (Hela stan gick på folkets bio när "kim Novac" kom.) :)
    Glad påsk!

    SvaraRadera