Nytt i min bokhylla


De här vackra pocketutgåvorna ska jag läsa nästa år. A spell of winter av Helen Dunmore och Fugitive Pieces av Anne Michaels är de två första vinnarna av The Orange Prize for Fiction. Det var dom jag la i kundvagnen när det var trippla medmera-poäng på Bokus för ett par veckor sedan.


Här har vi tre andra nyheter i min bokhylla:
Oscar Waos korta förunderliga liv ska vi läsa som nästa bok i bokcirkeln. Det ser jag fram emot.
Karolina Ramqvists Flickvännen som tilldelades Tidningen Vi:s litteraturpris i år.
Nästan helt ny på pocket är Roberto Savianos Kärlek är dödens motsats, en tunnis på ynka 53 sidor.

4 kommentarer:

  1. Har du börjat läsa Oscar Wao än? Nej, du som läser så snabbt kan klämma den på lunchen dagen före träffen. För egen del hade jag föredragit Saviano denna månad - för att hinna läsa klart.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt medvetet inte börjat på den än för att jag ska ha den färskt i minnet inför bokcirkelträffen :-)

    Vi kan väl ha minibokcirkel om Savianos bok nästa vecka. Den får hänga med till Värnamo i helgen.

    SvaraRadera
  3. Fina fynd!
    Savianos bok minns jag som en liten pärla.

    SvaraRadera
  4. Det enda som är synd är att de inte är de enda olästa böckerna i hyllan. Jag borde väl tröska igenom dom 50 först, eller...?

    SvaraRadera