Snö & Poirot

Helt slut efter torsdagens firande av företagets 10-årsdag hade jag inte ork att blogga om snön som föll i fredags. Det var Stockholms första snö för den här vintern och i och med blev det nypremiär på mitt Poirot-marathon som jag påbörjade förra årets på vinterns första dag. Jag läste Poirot-deckare hela vintern ända fram till sista april då jag bestämde mig för att den sista snön hade smält bort i Stockholm. Den sista jag läste var Korten på bordet.

Så jag fortsätter där jag slutade och har nu lyckligt (ja, jag är verkligen jättelycklig över att få läsa Christie igen) kastat mig över Döden på Nilen. Min marathonläsning kommer att uppdateras under Läsutmaningar 2010 längst upp i bloggen. Holly Hock har också hängt med på att läsa Christie-deckare under vintern och så även i år.

7 kommentarer:

  1. Jag får erkänna att det var evigheter sedan jag läste en Poirot-bok, si-så-där tjugofem år sedan :-) Det kanske är dags för att läsa några av dom igen!

    SvaraRadera
  2. Åååååh, Döden på Nilen är ju verkligen en av de bästa. Ska jag berätta vem som är mördaren?

    SvaraRadera
  3. Pia: varför inte. Dom är ju strålande läsning i höstmörkret. Säger jag som upptäckte Christie väldigt sent i livet.

    Vixx: Vad härligt att den är extra bra. Du får berätta vem som är mördaren om du skriver det på din egen spoiler-blogg ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag läste väldigt många av Christie's böcker när jag var i tonåren. Sedan har jag haft stiltje, men har nu i höst börjat köpt flera av hennes böcker på tradera. Så jag kanske ska hänga på och läsa lite Christie i vinter jag också;)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad roligt, vad roligt, vad roligt! Jag har kollat igenom alla avsnitt av filmatiseringarna. Jösses vad många det har blivit. Döden på Nilen läste jag också för ett par år sedan, håller med Vixxtoria om att det är en av de bästa!! Blir riktigt peppad till omläsning av flera. Kanske Halloween Party, fast det var.. exakt ett år sedan sist.;)

    SvaraRadera
  6. Jag måste instämma om hur bra Döden på Nilen är, jag är Christie-frälst jag med och jag bara älskar den!

    SvaraRadera