Kandidater

Någon gång i mitten på mars kommer långlistan för årets Orange Prize for Fiction att presenteras. Fram till dess är det ju alltså fritt fram att spekulera vilka titlar som kommer att vara aktuella på listan. Och det tänker jag göra. Så jag kastar ur mig ett gäng titlar och frågar, vad tror ni?
Det är både författare som varit nominerade tidigare, och en har också vunnit priset tidigare. Några är helt nya för priset, vad jag vet.
Är dom tillräckligt bra för att förtjäna en plats, och kanske priset?
Eller har ni kanske tips på andra titlar som kan vara aktuella för priset?
Titeln måste ha kommit ut under 2010 och vara utgiven på engelska av en kvinnlig författare. Jag tror det är de enda reglerna för att nomineras.
Här är mina kandidater:

A.S. Byatt - The Children's Book
Anne Michaels - The Winter Vault
Audrey Niffenegger - Her Fearful Symmetry
Dubravka Ugresic - Baba Yaga Laid an Egg
Joyce Carol Oates - Little Bird of Heaven
Kate Mosse - The Winter Ghosts
Margaret Atwood - The Year of the Flood
Tracy Chevalier - Remarkable Creatures

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar