Läsåret 2010 i färg, djur och namn

En liten mysig kort lässammanfattning för tredje året i rad. Vet inte var den ursprungligen kommer ifrån.

Böcker med en färg i titeln (2 titlar):
Alentejo Blue - Monica Ali

Den röda soffan - Michèle Lesbre


Böcker med ett djur i titeln (3 titlar):
Hjärtdjur - Herta Müller
Hästen från porten - Carina Burman
Kackerlackorna - Jo Nesbø

Böcker med ett förnamn i titeln (3 titlar):
Larry’s party - Linda Grant
We need to talk about Kevin/Vi måste prata om Kevin - Lionel Shriver
Midaqq-gränden(jag är lite osäker här, mest för att jag inte vet vad Midaqq betyder, nån som vet?) - Naguib Mahfouz

2 kommentarer:

  1. Den är så ologisk. Två böcker med färg och tre med djur och förnamn respektive. Varför inget med ett? Eller fyra?

    Vad är kackerlackorna för bok?

    Ska det kanske vara böcker man läst under just det aktuella året, förresten?

    SvaraRadera
  2. Ja den är ologisk. Och därför lite otippad i min blogg.

    Jag vet som sagt inte varifrån den kom den här ologiska sammanfattningen men eftersom jag gjort den två år tidigare tyckte jag det var logisk att göra den även i år.

    Jag inser nu att jag även borde ha skrivit författarna till titlarna. Får uppdatera med det.

    Och ja, böcker man läst under 2010 var tanken. har ju inte hunnit läsa alla dessa under 2011.

    SvaraRadera