Just nu...

...en grå torsdag i april, med stor potential att bli en toppenkväll...

...läser jag:
For the Sake of Elena av Elizabeth George till och från jobbet. Den sjätte delen i serien om Lynley & Havers. En äldre deckare som jag missat.
What I loved av Siri Hustvedt innan jag ska somna.

 ...tror jag att jag ska läsa den här boken till näst: Hemsöborna av August Strindberg. För att det är Strindberg-året i år.

...borde jag: skriva några inlägg att posta till fin webtidning om litteratur.

...är jag nyfiken på: Gillian Flynn. Har inte bestämt mig om jag ska läsa på engelska eller svenska då två av hennes böcker kommer ut på Modernista i år.

...längtar jag efter: Alltid du av Pernilla Alm. Som jag kommer att få i min hand signerad ikväll på en mycket efterlängtad releasefest!

Enkät inspirerad av Bokbabbel!

2 kommentarer:

  1. Roligt "koncept", kanske lånar jag det nångång :-)
    /bokmania

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde nämna att den kom från Bokbabbel från början :-)

      Radera