Pocketfrossa!



Igår var jag o Anna på Natur & Kulturs Pocktail och frossade i pocketar och roligt godis. Det bjöds också på Gin & Tonic i stora mängder, synd bara att gin är den enda spritsort som varken jag eller Anna kan med, vi fick be om en drink med liite liite gin och mycket is, tonic och lime!

Jag hittade en hel hög med intressanta pocketar och man fick även en passande påse att bära hem dom i. Hälften kommer jag behålla och läsa, det var böcker som låg på önskelistan eller som jag blev sugen där och då på att läsa. Andra hälften får följa med till Norrland över jul och bli julklappar till den som vill.


De sex som jag behåller var följande:

Mohsin Hamid - Den ovillige fundamentalisten. Bookerprisnominerad 2007.
Robert Hough - Tigertämjerskans bekännelser. Den sanna berättelsen om en kvinna som på 20-talet blir berömd för sina cirkuskonster med tigrar.
Mons Kallentoft - Fräsch, frisk och spontan. Historien om den perfekta familjen i Stockholm som under ytan är allt annat än perfekt.
Maria Küchen - Sång till en fjäril. Ungdomsroman som blev Augustprisnominerad 2000. Detta var ett tips från Anna W som jobbar på NoK.
Luke Rhinehart - Tärningsspelaren. Klassikern från 70-talet i nyutgåva. Jag och en kollega diskuterade nyss om det är en pseudonym för någon annan känd författare. Vad tror ni?
Åke Åkesson - Fri från infektioner. Faktabok i pocketform om hur man håller sig frisk från allt möjligt, från vinterkräksjuka till njursten.

Och jag som var rädd att jag inte skulle ha nåt att läsa i vinter innan bokköpstoppet hävs i januari.....

1 kommentar:

  1. Men hallå! GT är ju den godaste drinken! Och jag är inte det minsta avis på er pocketfest. Inte det minsta, inte ens lite liiiite...

    SvaraRadera