Söndagsenkät

Ska snart ge mig iväg till Vinterviken för lite skön söndagsläsning på filt. Mathatma och Life & times of Michael K får följa med. Jag kollade min google reader och upptäckte där en söndagsenkät från Snowflake, så den svarar jag på först!

1. Bästa toaläsning?
Jag brukar inte läsa på toan, stannar gärna inte där längre än nödvändigt. När jag var yngre läste jag bakpå mammas shampooflaskor. Helst den franska texten.
2. En bok med ett djur?
Tigern Rajah i Tigertämjerskans bekännelser. Innehåller fler djur också eftersom den utspelar sig på ett antal cirkusar.
3. En kärlekshistoria?
Jag läste klassikern Jane Eyre tidigare i år och den kärlekshistorien är väldigt vacker.
4. En uppväxtskildring?
Doris Lessings serie Våldets barn. Jag har hittills läst tre av fem böcker och har blivit förtjust i Martha Quest.
5. Om jag vore detektiv, ville jag vara som…?
Hmmm, här har jag inget klockrent svar, men jag skulle vilja vara som Dr. Brennan i serien Bones som får undersöka, analysera och komma fram till häftiga resultat men också får vara med på brottsplatser där det "händer". En blandning mellan antropolog och detektiv alltså. Gillar serien ganska mycket faktiskt.
6. En bok jag aldrig tänker läsa:
Harry Potter och <fyll i valfri fortsättning>.
7. Ett språk jag önskar jag kunde läsa på:
Spanska. Jag kan prata och förstå spanska hjälpligt, men jag kan verkligen inte läsa avslappnat på det språket. Det skulle bli ett fasligt bläddrande i den spanska ordboken.
8. Senast inköpta tidning:
Det var längesen jag köpte en tidning. Men nu när min prenumeration på Elle tagit slut har jag tackat ja till ett erbjudande om tre nummer av Damernas Värld som jag ser fram emot i sommar.

Tack Snowflake för söndagsinspiration. Inlägg på söndagar är inte vanligt på min blogg.
Nu - ut i den friska luften och näsan ner i boken!

1 kommentar:

  1. Martha Qust, det kunde jag ju ha svarat själv!
    Men stackars dig som inte läser HP. :-)

    SvaraRadera