Februariläsning

Idag är det 1 februari och en ny läsmånad påbörjas! Här är alla titlar jag vill läsa den kommande månaden.


Min härliga bokcirkel har bestämt sig för att läsa Sommaren i Mamarrosa av Monica Ali. Jag hade den hemma på engelska med den vackra titeln Alentejo Blue. Om du inte läst Monica Alis Brick Lane så är det ett hett boktips.
I februari börjar dessutom Lyrans Jorden runt-resa och jag reser till Turkiet och läser Yasar Kemals Låt tistlarna brinna!
Ett par Hercule Poirot-deckare ska jag såklart hinna med i februari också. Jag har nu kommit fram till nummer 10 och 11 i serien; Den flygande döden och ABC-morden
Jag har även lovat mig själv att fösöka ta mig an de olästa böckerna som står hemma i bokhyllan. En av dem är Tomas Tranströmers Samlade dikter. Jag koncentrerar mig nog på Sorgegondolen, en av Augustprisvinnarna som jag inte läst.
Sist men absolut inte minst intressant är Anne Michaels Fugitive pieces som är Månadens Orange Prize-vinnare! Mer om henne i morgon!

2 kommentarer:

  1. WOW, VAD DU ÄR ORGANISERAD! Jag har svårt att bestämma mig varje gång. Fast jag har Boktjuven på gång i min bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Ann-Marie: ordning utanpå, kaos inuti :-)

    SvaraRadera