3–6, 6–2, 6–1, 5–7, 6–4

Kanske är den här kampen mellan Bokhyllan och Nykomlingarna mera en individuell tävling som en tennisturnering, där vissa av spelarna (jag menar titlarna) är seedade och vissa andra kan ramla in som ett wild card och ta hem hela skiten. För att slippa fundera mera så införde jag ett tiebreak. Det är ju ändå snart semester och jag behöver ha ett resultat.

Det kan vara så att nykomlingarna vann, eller så blev det oavgjort. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta. Men saken är den att sex titlar blev beställda igår, alltså sex titlar ur Nykomlingarnas lag. Det blev tre svenska pocketar skrivna av män, och tre engelska pocketar skrivna av kvinnor. En kvinna och en man har jag aldrig läst tidigare, två av titlarna är skrivna av svenska män. Ja, nu vet jag inte om allt det här är så värst intressant men, beställningen från bokus blev följande:

Tre sekunder
The Brightest Star in the Sky
Scarpetta
The Tiger's Wife
En dag
Blodläge

Och då känner jag mig tvungen att även välja sex titlar från Bokhyllelaget som också får gå vidare, och då blir det dessa:

A suitable vengeance
Människohamn
Rödhake
Dödergök
Släke
Kom och hälsa på mig om tusen år: www.finistere.se

Är det förresten någon som känner igen setsiffrorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar