Svårt med Spill

Börjat läsa Spill av Combüchen. Jag gillar det, men jag förstår det inte riktigt och det stör mig. Kan nån förklara vad den egentligen handlar om? Inte för mycket dock, är bara på sid 65 och vill inte få en massa handling avslöjad. Tänk på att jag är deckarfantast och resonerar så att det alltid finns en handling eller ett slut avslöja per default. Men i alla fall, det här med att Hedvig tror att Sigrid bor i hennes barndomshus, det gör hon ju inte, det är ju grannfamiljen. Och är historien man får läsa om Hedvig den uppdiktade, eller den "riktiga", jag förstår in meta-fiktionen, om det nu är en sådan. Kanske ska jag bara lägga ned och läsa Kepler istället? Nej, det var ett skämt, men jag behöver lite hjälp tror jag.

(skrivet med en underton av allvarlig ironi)

2 kommentarer:

  1. Spill är inte direk lästläst, det tyckte i alla fall inte jag. Om jag minns rätt så är historien om Hedvig inte sann, utan Sigrids skriverier.

    SvaraRadera
  2. Tack Lyran för lite klargörande. Det är lite ovanligt det där att jag gillar något så mycket fastän jag inte förstår till 100 %.

    SvaraRadera