Bokrea på nätet

Bokus förhandsbokning av reaböcker hade de faktiskt både pocketar (på svenska) och paperbacks (på engelska)! Jag klickade ner följande titlar i kundkorgen:

Pocket (alla tre från Norstedts pocket)
Paradiset finns om hörnet av Vargas Llosa, Mario - Jag gillade både Bockfesten och Den stygga flickans rackartyg så jag hoppas den här håller samma nivå.
Sol och skugga av Edwardson, Åke - Nummer tre i serien om Erik Winter. Jag jobbar mig sakta framåt.
Änglarnas stad av Born, Heidi von - Den här romanen vann Stockholm Läser-omröstningen 2004.

Paperback
Alentejo blue av Ali, Monica (Transworld) - Jag läste Brick Lane som var helt fantastisk, någon som läst den här som är Alis nästa bok?
Shalimar the clown : a novel av Rushdie, Salman (Random House) - Jag blev såld på Rushdie när jag läste Midnattsbarnen. Det här är den senaste som skrevs 2005. (Uppdaterat: Nej, nu ljög jag visst. Han gav ju ut The Enchantress of Florence 2008 och sent i år kommer Parallelville.)

Summa: 133kr för fem pocketar varav två på engelska. Det tycker jag är lagom :-)

Jag gick också en rekognoseringstur inför bokrean på Akademibokhandeln i Skrapan i helgen och där hittade jag Doris Lessings En fläkt av stormen på kampanjpris. Den är nummer tre i serien Våldets barn och det blir min Lessing-bok att läsa nästa månad då hon är Månadens Nobelpristagare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar