Piratförlaget räddar min deckarsommar

För ett par veckor sedan fick jag erbjudandet från Piratförlaget att läsa ett förhandsexemplar av Jo Nesbøs nya Harry Hole-deckare Pansarhjärta. Hur frestad jag än var av att tacka ja till det erbjudandet så blev det ändå ett nej. Först och främst så läser och recenserar jag ju pocketböcker och går ogärna ifrån det upplägget. Sprillans nya inbundna böcker kan andra få recensera. Men så är det också så att jag bara läst den allra första delen om Harry Hole - Fladdermusmannen - och jag tycker det skulle kännas väldigt konstigt att hoppa från del 1 till del 8. Vilket jag också berättade för Piratförlaget. Men då fick jag istället erbjudandet om att få läsa de mellanliggande delarna på pocket och i slutet av förra veckan kunde jag hämta ut ett gäng med Nesbø-deckare på posten. De tre första delarna hade jag själv och nu har jag hela serien på pocket! Tack Piratförlaget! Jag kommer att läsa en hel del deckare i sommar (har försummat deckare lite det senaste året) så se fram emot en massa Harry Hole-recensioner!

5 kommentarer:

  1. Härligt! Lyftet kommer i bok tre, tycker jag.
    Och det var mycket klokt av dig att inte hoppa till åttan, det finns en intrig som spänner över flera böcker och utan den blir det garanterat sämre.

    SvaraRadera
  2. Ja, i princip alla jag pratat med tycker att jag borde ha börjat med del 4, Smärtans hus. Men det kan jag bara inte, så jag kommer att läsa del 2 och 3 också :-)

    SvaraRadera
  3. Oh! Du har de bästa kvar bara du tar dig igenom tvåan också :) Det här kommer bli en lång sträckläsning!

    SvaraRadera
  4. snyggt initiativ av Piratförlaget (once again!)! har läst de tre eller fyra första, och sedan sjuan o åttan. de blir bara bättre o bättre!

    SvaraRadera
  5. Eg les også Harry Hole nå - eg held på med Frelseren, og eg koser meg.

    SvaraRadera