Läsutmaning Bokustoppen Mars

Vi har kommit till mitten på mars, Bokus har redan för två veckor sedan presenterat sin topplista på bäst säljande pocketar för mars, men jag ville ändå ha en månad på mig för att komma någon vart i min utmaning. Så, här kommer 10-i-topp-listan:

MARS 2009

1. Revolutionary Road av Yates, Richard Recension
2. Snömannen av Nesbø, Jo
3. Den jag ville ha av O'Flanagan, Shiela
4. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg
5. Flickan som lekte med elden, Larsson, Stieg
6. Män som hatar kvinor av Larsson, Stieg
7. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John Recension
8. Hedersmord av Hellberg, Björn
9. Innan jag dör av Downham, Jenny Recension
10. Lipstick jungle av Bushnell, Candace

Här hade jag ju hunnit med en hel del; hela Millennium-trilogin som fått nytändning i och med filmpremiären av Män som hatar kvinnor. Låt den rätte komma in och Revolutionary Road som också är filmaktuella har jag båda läst för inte så länge sedan och Innan jag dör som har legat på listan sen i december läste jag ut förra veckan! Kvar från förra månaden finns Snömannen som inte kommer bli läst förrän jag läst alla andra böcker i serien om Harry Hole. Den jag ville ha kommer jag nog läsa på engelska; Bad behaviour heter den. Nya är Hedersmord och Lipstick jungle som båda låter lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar