Läsutmaning Bokustoppen Februari sammanfattning

Bokus bytte sin 10-i-topp-lista för skönlitteratur på pocket redan i början av mars, men då hade det ju bara gått två veckor på den förra topplistan, så jag kuppar och gör min sammanställning nu i mitten av mars i stället. Kan ju vara praktiskt också att mina läsutmaningar överlappar varandra, Månadens nobelpristagare läses till den sista i varje månad.

FEBRUARI 2009

1. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John Recension
2. Snömannen av Nesbø, Jo
3. Innan jag dör av Downham, Jenny
4. Vi, de drunknade av Jensen, Carsten
5. I djävulens sällskap av Robinson, Peter (Friend of the devil) Recension
6. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg
7. Den jag ville ha av O'Flanagan, Shiela
8. Tröstaren av Wahlberg, Karin Recension
9. Flickan som lekte med elden av Larsson, Stieg
10. Innan döden kom av George, Elizabeth (What came before he shot her)

Av de sju på februarilistan som jag har läst är det Tröstaren och Innan jag dör som jag hunnit med under februari/mars. Recensioner är på väg. De andra har jag läst sedan tidigare. På den här listan låg också Snömannen, den senaste i serien om Harry Hole av Jo Nesbø, men eftersom jag gärna läser serier från början så hoppar jag över den här för nu. Jag har ju fått den första delen i serien av min hemliga bokvän så jag ska nog påbörja Läsprojekt Nesbø i år. Nu ska jag rikta in mig på Dubbla slag av Malin Persson Giolito, känns perfekt nu när det är dags för tjejhelg i Bryssel! Alentejo Blue av Monica Ali får också hänga med i packningen.

Mars lista och nästa utmaning kommer på söndag, ska bli spännande att se hur jag ligger till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar