Läser just nu...

Den 2 juni åker jag med den här reseguiden, flera andra böcker samt ett ypperligt resesällskap till Sicilien.

Bilkarta ska såklart också inhandlas. Jag älskar kartor, det finns inget härligare än att få pricka ut alla ställen man besökt på kartan. Jag är urusel på Europas geografi, men jag har många städers och länders kartor i huvudet.

Ser fram emot att cruisa runt på serpentinvägarna på Sicilien och bli illamående för att jag inte kan hålla mig från att kolla på kartan var vi är.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt! Ska till Turkiet om percis en månad och får lite språkkurs av en elev. Tyvärr är jag helt hopplös, min hjärna är nog av teflon, allt rinner ut!

    SvaraRadera
  2. underbart, det där är min och mammas dröm, kanske kommer vi iväg nångång!
    (Och de där guiderna är ju så braaa!)

    SvaraRadera