Läsutmaning Bokustoppen Maj

Sommaren är här och med den en ny bokustopp för maj! Jag hade lite lässtiltje i april men lyckades ändå knipa en av titlarna på aprils lista; Aldrig fucka upp. Dessutom lyckades jag äntligen läsa ut Bad behaviour som legat med på listan ett tag.

MAJ 2009
  1. Sommardöden av Kallentoft, Mons
  2. Nattfåk av Theorin, Johan
  3. Aldrig fucka upp av Lapidus, Jens Recension
  4. Honungsfällan av Lindell, Unni
  5. Mord i Skärhamn av Fransson, Ramona
  6. Sonat till Miriam av Olsson, Linda
  7. Lycka och ett par blå skor av McCall Smith, Alexander
  8. Dödgrävarens dotter av Oates, Joyce Carol
  9. I en annan del av Bromma av Haag, Martina
  10. Lärarinnan i Villette av Hedström, Ingrid
Oj, så mycket nytt. Och oj så många kvinnor! Fantastiskt!

Men, nu kommer jag till något tråkigt. Jag vill inte inte läsa alla de här böckerna. Jag vill tyvärr varken läsa McCall Smith eller Fransson, Haag eller Lindell. Hur gör man då?

Fast jag har ju en del böcker som finns kvar sedan tidigare listor så det får blir min utmaning den här månaden. Och läsa Nattfåk ska jag ju. Givet! Och Ingrid Hedströms debut ska jag snart hämta ut på posten.

I och med maj månads topplista ändras Bokustopputmaningen. Bokus har numera nya listor varje vecka och Paula som startade utmaningen tycker nu att vi ska läsa topp 5 från varje veckas lista. Det kanske kommer bli lite stressigt, men många böcker ligger ju kvar länge på listorna. Vi får se hur det går.

Läs Theresans och Lilla O som också är med i utmaningen

1 kommentar:

  1. Laura Antillano låter spännande, men det fanns ett tiotal andra författare från Venezuela också!

    SvaraRadera