Tematrio Sommarläsning


Berätta om tre böcker/författare ni gärna läser i hängmattan (eller varhelst ni föredrar) under sommaren! säger Lyran idag i sin tematrio.

1. Marian Keyes är ett måste på sommaren. I år har turen kommit till This charming man. Jag sparar alltid den senaste av hennes böcker till sommaren. Med hennes karaktärer kan man ligga ensam på stranden en hel dag utan att känna sig uttråkad. Lisa Jewell och Sheila O'Flanagan som hör till samma genre kan funka som substitut.

2. Håkan Nesser gör helt makalösa kriminalromaner. Jag får hålla med Lyran där. Men eftersom Berättelse om herr Roos kommer på pocket först i september får jag leta efter en ersättare. Den här sommaren får det istället bli Liza Marklunds En plats i solen och Åsa Larssons Tills dess din vrede upphör. Back-up-deckare har jag i form av Camilla Läckberg (som jag börjat gilla sen Olycksfågeln) och Mons Kallentoft.

3. En lååång roman, som räcker lääänge. Eftersom jag har så många böcker som står och väntar i hyllorna ska jag försöka att inte köpa så mycket nytt i sommar. Det står mellan Vi, de drunknade av Carsten Jensen eller Requiem for an angel (Roth-trilogin) av Andrew Taylor.

2 kommentarer:

  1. Helt enig i at Marian Keyes og chick-lit generelt er et sommer-must! :) Jeg har ikke lest For god til å være sann, Sushi for nybegynnere og De desperates café, så jeg må prøve å få med meg en eller alle i løpet av sommeren :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det hänger väl ihop med att man är på bra humör på sommaren och gillar att skratta. Sen är det ett bra komplement till läskiga deckare också!

    SvaraRadera