Nouvelles nouvelles

Under sommaren har det ramlat in en hel del fantastiskt fina böcker i min bokhylla! Det mest fantastiska är ju att dom hamnat där utan att jag brutit mot mitt köpstopp. Sånt gillar jag!



Linwood Barclay Utan ett ord
D. H. Lawrence Lady Chatterleys älskare

Enligt O påbörjade ett engagerande och ambitiöst bokbyte mellan bokbloggarna här på försommaren som jag gick med i. Jag lyckades byta till med dessa fina pocketar ovan, men sen hittade jag inte så många fler jag ville ha så gick ur bokbytet.

Norstedts har fortsatt att överösa mig med recensionsexemplar. Och många av dom har varit efterlängtade i min bokhylla. De andra säljer jag här på bloggen. Länk kommer snart!


Isabel Allende Paula (nyutgåva)
Isabel Allende Summan av dagarna
Gabriella Ahlström De oförglömliga


Evan Wright Generation Kill
Inger Frimansson Råttfångerskan
Anne Brontë Agnes Grey
Margaret Atwood Kattöga


Liza Marklund En plats i solen
Åsa Larsson Till dess din vrede upphör

Med ett nummer av Damernas Värld kom den senaste pocketen om Annika Bengtzon.
I Peter P's lägenhet i Angers låg den senaste deckaren om Rebecka Martinsson och den snodde jag med mig hem till Sverige. Jag älskar titeln.


Och så har jag mottagit två recensionsexemplar direkt från två författare. Det är Vit skit av Oldbrind Pseudonymf och novellsamlingen Konstnärens vånda och andra noveller av Peter Sjöstedt. Mycket blandad och rolig läsning ligger framför mig som ni ser.

1 kommentar:

  1. Ah, vad harligt med alla recensionsex, later som ett underbart flode! Har du nagot tips pa hur man hamnar pa samma lista? ;-)

    SvaraRadera