Madeira

Jo, jag och Peter P har varit på Madeira. Semester. Inte för att det kanske märkts att jag varit borta då blogginläggen här har sjunkit drastiskt de senaste månaderna. Men i alla fall. Madeira. Det var antagligen vår lyxigaste semester hittills. Underbar frukostbuffé, champagne ingick, bara en sån sak, eller vad säger ni, Pernilla och Simona? En utsikt som tog andan ur en, ända till sista dagen.


En trädgård full med blommor och ett gäng pooler, inklusive en bubbelpool. Ja, nu bräker jag på, men det är inte ofta jag bor så fint, så jag känner mig fortfarande lite uppe bland molnen fastän jag har kommit hem till det gråa Sverigevädret igen.

Jag hade med mig lite passande lektyr också.


Marklund för att jag just läst ut Livstid och den slutade med en sån jäkla cliffhanger att jag var tvungen att börja läsa En plats i solen direkt efter. Oväntat spännande och bra. Välkommen till Paradiset var bra i små doser, så man inte helt och hållet hamnade uppe i det blå. Nu går ju inte pensionärsturismen på Madeira att jämföra med sexindustrin i Phuket i Thailand, men ändå. Mycket bra läsning stundtals, rekommenderas.

Utöver dessa läste jag även Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst, bästa poolhängsboken ever. Och så Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson, den rasslade jag mig igenom på en dag. Nu puttrar jag vidare i Murder on the Eiffel Tower av Claude Izner, ingen superdeckare direkt, men jag gillar bokhandlaren Victor Legris, det gjorde inte Bokbabbel.

Jag gillade Madeira, trots alla vithåriga kalufser, restauranger som stängde strax efter happy hour var slut och halkmattan i badkaret. Madeira var vackert, varmt, soligt, häftigt och underbart. Kan verkligen rekommendera en resa dit och gärna en vistelse på Porto Mare.

2 kommentarer:

  1. He he. Hur kommer det sig att du tänker på mig i de sammanhangen?! :) Välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Jadu Pernilla, deeeeet kan man undra?! :-)

    SvaraRadera