Så jag slipper märklig rekvisita, kodord och konstiga attribut ikväll

Jo, häromsistens så var det ju tre bokbloggare jag ofta läser som missade varandra (njae vissa av dom kanske till och med nuddade vid varandra utan att veta om det) när de alla tre var på samma genrep av Stormen på Dramaten. Och jag tänkte lite naivt att hade ni bara outat era planer på bloggen innan så hade ni kunnat se det hos varann och kunnat säga hej sen. Nu är det ju inte alltid så enkelt så Snowflake föreslog att vi skulle ha något på oss eller någon kod av nåt slag eller gå på nåt roligt sätt för att kunna identifiera varandra i dylika sammanhang. Enligt O tipsade också om vilka låtar hon ofta nynnar på för att man ska kunna höra att det är hon.

Men, jag är ju inte så mycket för prydnadssaker, inte heller kodord av typen ”plastpåse”. Och nynnar på mina favoritlåtar gör jag sällan, jag lär mig aldrig texterna. Så jag bara säger det, rätt ut!

Ikväll ska jag på Dansens hus och se genrepet av Alexander Ekmans Triptych med Cullbergbaletten. Innan är det mingel och ett samtal med Ekman om föreställningen. Något jag ser väldigt mycket fram emot att lyssna på. Jag är inte så ofta på dansföreställningar så det är något helt nytt för mig. Mycket spännande.

Så, där kommer jag att vara i svart kjol, lila och vitt upptill. Hur jag ser ut kan man kolla här på bloggen om man är duktig på att klicka runt. Ses vi?

2 kommentarer:

  1. Gud, vad roligt. Det är inte ofta jag önskar att jag bodde i Stockholm, men det händer.=) Men nej, mig lär du inte se, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Ah, jag önskar att jag vore där! men nej. :-(

    SvaraRadera