Gissa Augustpriset - Sista omgången

Imorgon, runt klockan 13, presenteras årets nominerade titlar till Augustpriset 2011. Och de här är de tio titlar som jag och ni tillsammans, medelst hissning och gissning, tror kan vara aktuella för priset. Det ska bli spännande att se hur rätt eller fel vi har. Tack för att ni var med och gissade med mig, jag tycker det var kul och gör nog om det nästa år, om inte annat för att det var ett bra sätt att uppmärksammans på vilka svenska romantitlar som getts ut de senaste året.

Uppdaterad 2011-10-17 kl 17:26:
Yey! Två titlar lyckades vi gemensamt gissa oss till skulle bli nominerad till årets Augustpris. Bra jobbat alla :-)

  1. Allan Johansson - Fritt Fall (5 hiss)
  2. Jens Liljestrand - Adonis (3 hiss)
  3. Tomas Bannerhed - Korparna (3 hiss)
  4. Kristian Lundberg - Och allt skall vara kärlek (3 hiss)
  5. Annika Thor - Om inte nu så när (2 hiss)
  6. Carolina Fredriksson - Flod (2 hiss)
  7. Per Planhammar - Efter honom, syndafloden (1 hiss)
  8. Majgull Axelsson - Moderspassion (1 hiss)
  9. Håkan Anderson - Ansatsernas bok (1 hiss)
  10. Anna Schulze - Att ringa Clara (1 hiss)
Här kan du läsa om tidigare omgångar:
Omgång I
Omgång II
Omgång III
Omgång IV
Omgång V
Omgång VI
Omgång VII
Omgång VIII

5 kommentarer:

  1. Av titlarna här ovan tror jag mest på Bannerhed. Sedan tror jag att såväl Magnus Dahlström, Anna-Karin Palm som Katarina Frostenson är sannolikare än t.ex. Annika Thor eller Anna Schulze.
    Det som talar emot Lundberg är att boken är så pass mycket svagare än Yarden, som ju inte fick något pris. Men nominerad kan den ju för all del bli.

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, vi fick rätt jag och Johannes, jag har ju hela tiden hållit på Bannerhet och nu håller jag på den ännu mer!

    SvaraRadera
  3. Tycker nog d finns många bättre sätt att uppmärksamma årets romaner.

    Men men ...

    SvaraRadera
  4. 2 titlar lyckades vi alltså pricka rätt. Inte dåligt! Och jag plussar på de hissningar som kom innan Augustnomineringarna tillkännagavs.

    SvaraRadera