Pockettips 5 december

(den femte och den åttonde december är ju nästan samma)

De ensamma av Håkan Nesser

Den fjärde och näst sista delen i Barbarotti-kvartetten (inte kvintett då?) som kom ut på pocket i början av september på Månpocket. Nesser är en av mina favoriter och jag sparar hans deckarromaner (kan inte riktigt välja här mellan den ena eller andra genren, det är nåt hopkok) till speciella tillfällen, semestrar, lediga helger, eller när jag längtat för länge. Nu har jag längtat länge nog och jullovet blir nog en Nesser-helg om jag får bestämma.
Om det finns fler Nesser-fans som läser här kan jag tipsa om hans nyhetsbrev på hemsidan, det behandlar den här gången allt från Englands samhällspolitiska kollaps, till boktips, till nyheter om hans skrivande. Och om den femte och avslutade delen om Barbarotti kan man läsa följande:

"Vad gäller pågående skrivarbete så flyter det på i önskvärd takt. Tror jag; det är ju inte takten fastmer innehållet som är det viktiga. Den sista Barbarottin är avsänd till förlaget. Det enda som inte är klart är titeln. Kanske blir det ”De sorgsna”. Eller ”De sörjande”. Eller ”Styckerskan från Lilla Burma”. Eller något helt annat; ibland måste man vänta in och känna efter."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar