Pockettips 11 december

Det där som nästan kväver dig av Chimamanda Ngozi Adichie
Varför har jag inte läst mer av denna fantastiska författare? Jag läste En halv gul sol (Half a yellow sun) för ett par år sen och den älskade jag. Så varför har jag inte läst Lila hibiskus (Purple Hibiscus) som kom 2010. Det där som nästan kväver dig (The thing around your neck) SKA jag läsa.
Blir rent ut sagt arg över alla bra böcker som ges ut och slåss om min begränsade lästid. :-)
Alla tre titlar ovan finns utgivna på Bonnier Pocket.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om ilskan...Den här boken läser jag nu och den är bra! Påminner om En halv gul sol men ändå inte. Står bra på egna ben.
    Lila hibiskus har jag i hyllan, men flera andra böcker vill jag också läsa....

    SvaraRadera
  2. Violen: det låter fint. Påminner den om En halv gul sol så är den redan insåld hos mig :-)

    SvaraRadera