Pockettips 20 december

Att vara med henne är som att springa uppför 
en sommaräng utan att bli det minsta trött
av Alex Schulman

Årets längsta boktitel förtjänar väl att vara med på pockettipset. Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött kom ut i slutet på november på Pocketförlaget. Jag läste nästan aldrig Alex Schulmans blogg på den tiden han var ihop med Katrin, och inte heller när han hade sin pappablogg. Enstaka inlägg kanske, om det var nåt spektakulärt han skrivit eller nåt extra elakt. Jag gillar inte elaka människor per se, såna som måste skrika ut sin ilska bara för sakens skull. Men ibland var det ju så dumt skrivet att jag var tvungen att kolla själv om det var på riktigt. Mycket var ju också skrivet med en enorm grävskopa ironi, det fattar ju jag med. Men jag gillade inte den ironin helt enkelt. Jag hade antagligen skrattat om det hade varit roligt. Men nuförtiden är det mycket trevligare att läsa Alex Schulman, kanske är det också trevligare att vara Alex Schulman. Vem vill inte vara den som träffar nån som får en springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar