Tematrio Presenter

Berätta om tre bra bokpresenter du fått eller gett till någon!
Den här tematrion tog lite tid på sig då jag inte varit hemma så mycket och inte hunnit kolla upp mina bokpresenter. Men nu har jag tre punkter. Upptäcker nu att de alla kommer att handla om julklappar.

1. Varje jul får jag årets nobelpristagare i litteratur i julklapp. Det är en stående klapp på önskelistan och också en garanterad klapp. Det brukar vara någon i den närmaste släkten som köper den till mig och förra julen fick jag Rapport om Adam av J-M G Le Clézio av min fine bror.

2. En juldag för ett par år sedan hade jag några barndomsvänner hemma på middag. Jag kommer från en liten ort där nästan alla kommer hem för julfirandet så vi brukar passa på att ses då. Den här gången hade de med sig en julklapp till mig och det var boken Skam av Katarina Wennstam. Jag tyckte den var riktigt bra och det var en klockren julklapp till mig! Nu väntar jag in den fristående fortsättningen Dödergök som kommer på pocket i höst och sen den tredje delen Alfahannen som kommer inbundet någon gång i början av nästa år.

3. Julen 1994 (jag kommer inte ihåg året, det står i boken) fick jag min första upplaga av SAOL. Den fick jag av mina kusiner. För bara något år sedan så köpte jag en ny upplaga och tyckte då det kändes ledsamt att slänga en sån fin bok. Så jag gav den vidare till min pojkvän. Numera har jag även Norstedts svenska ordbok+uppslagsbok och Bonniers uppslagsbok hemma. Jag älskar att slå upp saker i böcker. Nationalencyklopedien lyser dock med sin frånvaro, men det är kanske tur, jag har ingen aning om var den skulle få plats.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tror du menar Smuts av Katarina Wennstam. Ha det!

    SvaraRadera
  2. Anna-Karin: Helt korrekt! Jag blandar alltid ihop dom titlarna :-)

    SvaraRadera